LA STRADA – Federico Fellini, Włochy 1954, 104’
      
Jeden z najważniejszych i najbardziej wzruszających filmów w historii kina. Opowiada historię kobiety sprzedanej przez jej rodzinę brutalnemu siłaczowi – Zampano, do wędrownego cyrku. Ta dziwna para wyrusza w podróż przez bezdroża Włoch. Zampano traktuje Gelsominę jak niewolnicę - znęca się nad nią, szkoli i wydaje polecenia. Początkowo dziewczyna chce uciec, jednak po jakimś czasie rodzi się między nimi dziwna więź.
 
 
WIECZÓR KUGLARZY – Ingmar Bergman, Szwecja 1953, 93’

Jedno z wybitniejszych dzieł filmowych Ingmara Bergmana. Opowieść o upokorzeniach, rozgrywających się w środowisku wędrownych kuglarzy. Albert, aranżer programu cyrkowego, przybywa z trupą do miasta, gdzie mieszka jego rodzina, której nie widział od trzech lat. W międzyczasie zdążył związać się z młodą i ponętną Anne. Gdy Albert odwiedza swoją żonę, zazdrosna Anne daje się uwieść aktorowi Fransowi za bezwartościowy naszyjnik. W tym samym czasie żona Alberta nie zgadza się, by zamieszkał z rodziną. Albert i Anne są na siebie skazani.
 
KAPRYŚNE LATO – Jiří Menzel, Czechy 1968, 74’

Adaptacja powieści Vladislava Vančury. Ironiczny i czarowny obraz małomiasteczkowej społeczności .
Do niewielkiego miasteczka przyjeżdża magik z uroczą asystentką .Trzej miejscowi notable w ciągu kilku nocy próbują ją uwieść - bez powodzenia. Tymczasem sztuka ta udaje się jednej z ich żon - z magikiem. Kiedy magik doznaje kontuzji , żona potulnie wraca do męża...
 
DZIWOLĄGI – Tod Browning, USA 1932, 64’

Opowieść o trupie cyrkowej, w której skład wchodzą w głównej mierze ludzie określani jako wybryki natury. Piękna akrobatka Cleopatra obiecuje wyjść za karła, tak naprawdę chodzi jej tylko o oszczędności zakochanego w niej małego człowieczka. Lecz zemsta "dziwoląga" okaże się bezlitosna...
 
CYRK – Charles Chaplin, USA 1928, 78’

Gdy poznajemy granego przez Chaplina Włóczęgę, znajduje się on w sytuacji nie do pozazdroszczenia: nie ma ani grosza przy duszy, jest głodny i wszystko wskazuje na to, że zakocha się w dziewczynie, która go odtrąci. Przez pomyłkę wzięty za kieszonkowca i ścigany przez stróża prawa trafia do cyrkowego namiotu. Publiczność myśli, że to część przedstawienia i nagradza go oklaskami. Błazen z przypadku zostaje zatrudniony w cyrku. Niestety, w następnych przedstawieniach Charlie wypada fatalnie.