PLANETE DOC REVIEW
BAJKI SZCZURA FINKA reż. Ron Mann, Kanada 2006 (76')
Festiwale: Festiwal Filmowy w Toronto'2006
Kiedy po zakończeniu II wojny światowej amerykańskie fabryki powróciły do produkcji aut, Amerykanie zastąpili stare wozy nowymi, zaś wokół miast rozrosły się dzikie cmentarzyska niepotrzebnych maszyn. Wielu ludzi zaczęło buszować po złomowiskach i odnawiać zapomniane samochody. To, co początkowo rozładowywało nerwy weteranów wojennych zamieniło się w jedną z większych subkultur lat 50-tych. Jednym z pionierów tego ruchu był Ed „Big Daddy” Roth, wynalazca, konstruktor niebanalnych karoserii, projektant zdobień na odnawianych autach, wreszcie twórca postaci Rata Finka, ikony ruchu Hot Rod. Rat Fink to dziki, śmierdzący i odrażający zwierz - wyraz sprzeciwu wobec „mikimausyzacji” społeczeństwa.
Nagrody i Festiwale: MFF w Londynie 2005 (nominacja w kategorii Najlepszy Dokument, Nagroda Griersona), Nominacja do Nagrody BIFA 2005 (w kategorii Najlepszy Dokument), MFF w Rotterdamie 2005, MFF w Miami 2006, Festiwal Filmów Dokumentalnych w Salonikach 2006, Festiwal w Mar Del Plata 2006, DOX, Kopenhaga 2006 (Najlepszy Film)
Jest wiosenny wieczór 1978 roku. Francuski malarz i filmowiec Huques de Montalembert w swoim nowojorskim mieszkaniu zastaje dwóch włamywaczy. Wywiązuje się walka. Jeden z mężczyzn oblewa twarz Huques’a terpentyną. Montalembert traci wzrok.

Nagroda Joris Ivens za najlepszą reżyserię na MFF dokumentalnych w Amsterdamie'2006,
zwycięzca konkursu o nagrodę Millennium Planete Doc Review’2007

Wyróżnienie na festiwalu Planete Doc Review'2007
Bohaterka filmu, pastor Becky Fisher należy do społeczności Ewangelików. Całą energię wkłada w organizowanie obozów wyznaniowych dla dzieci - „Kids on Fire”. Ewangelicy wkładają wiele starań w stworzenie „Armii Boga”, której „żołnierzy” rekrutuje się wśród najmłodszych Amerykanów. Dzieci są bowiem najbardziej podatne na indoktrynację. Becky Fisher ma na tym polu wielkie zasługi.

Nagroda za Najlepszy film na FF w Toronto'2006
“Pewnego dnia uświadomiłem sobie, że dookoła mnie nie zostało nic naturalnego. Zmiany, jakim pod wpływem przemysłu uległa natura – oto, czym się zajmuję”.
