OGRÓD ROZKOSZY reż. Carlos Saura, Hiszpania 1970 (90’)
scen. Carlos Saura, Rafael Azcona,  zdj. Luis Cuadrado, muz. Luis de Pablo
w.: Alberto Alonso, Lina Canalejas, José Luis López Vázquez, Julia Peña, Francisco Pierrá, Esperanza Roy, Luchy Soto, Luis Peña
 
Antonio jest bogatym mężczyzną w średnim wieku i szefem rodzinnej korporacji. Po wypadku nie pamięta numeru swojego szwajcarskiego konta bankowego, nie może podpisywać dokumentów i prowadzić firmy. Poprawa zdrowia Antoniego jest potrzebna jego ojcu by utrzymać kontrolę nad korporacją, zaś żona Antoniego i jego dzieci chcą dostępu do konta. By osiągnąć swój cel pozorują zabawy i wywołują urazy z jego dzieciństwa, które mieszają się z jego własnymi wspomnieniami i halucynacjami.  
 
 
 
SIÓDMY DZIEŃ reż. Carlos Saura, Hiszpania 2004 (103’)
scen.: Ray Loriga,  zdj.: François Lartigue
w.: Mariví Bilbao, Carlos Hipólito, Oriol Vila, Eulalia Ramón, Joaquín Notario, Victoria Abril, Carlos Caniowski, Ana Wagener, José Garcia, Mariano Peña, José Luis Gómez

Mała wieś na północy Hiszpanii. Wzgardzona przez kochanka Luciana poprzysięga zemstę. Jej brat morduje wiarołomcę. Trafia na 30 lat do więzienia, a jego rodzina naraża się na ostracyzm ze strony mieszkańców osady. Wydarzenia przedstawione w filmie miały miejsce 26 sierpnia 1990 roku. Rolnicy Emilio i Antonio Izquierdo zabili wówczas dziewięć osób, członków wrogiej im rodziny Cabanillasów oraz kilka innych osób, które próbowały przerwać tę masakrę. 

 

TANGO reż. Carlos Saura, Argentyna / Hiszpania / Francja / Niemcy 1998 (110’),
zdj.: Vittorio Storaro,  muz.: Lalo Schifrin
w.: Miguel Ángel Solá, Cecilia Narova, Mía Maestro, Juan Carlos Copes
 
Tango to wyrafinowany plastycznie  film muzyczny, którego „bohaterem” jest tytułowy taniec. Utalentowanego reżysera porzuca żona. Aby pokonać rozpacz, rozpoczyna pracę nad filmowym musicalem. Przyjeżdża do Buenos Aires, gdzie odwiedza lokale, w których tańczy się tango. Poznaje piękną tancerkę, nawiązuje z nią romans. Ale jej opiekunem jest człowiek, który finansuje produkcję filmu – i ma powiązania ze światem przestępczym. 
 

 

TAXI reż. Carlos Saura, Hiszpania 1996 (110’)
scen. Santiago Tabernero, zdj. Vittorio Storaro, muz. Mano Negro, Gipsy Kings
w.: Maite Blasco, Eusebio Lázaro, Paco Catalá, Isabel Ampudia, Pilar Castro, José Reche, Chus Castrillo, Francisco Maestre, Angel de Andres Lopez, Ingrid Rubio 

Nagroda specjalna dla Ingrid Rubio  na MFF w San Sebastian' 1996

Kiedy Paz oblewa egzaminy i postanawia rzucić studia, Velasco - jej ojciec, taksówkarz - uznaje, że skoro córka nie chce się uczyć, musi mu pomóc w pracy. On będzie jeździł w nocy, ona w dzień. Niestety, Paz szybko odkrywa, że ojciec wraz z kilku innymi kierowcami, należy do faszystowskiej, ultraprawicowej organizacji, nazywanej przez nich "rodziną", która pod osłoną nocy oczyszcza miasto z "nieprzydatnych społecznie jednostek", które według nich nie mają prawa żyć. Ich ofiarami padają przede wszystkim Arabowie, Murzyni, a także homoseksualiści, lesbijki i transwestyci. Sytuacja komplikuje się, gdy Paz zakochuje się w Danim, chłopaku również należącym do gangu. 

 

 

Z PRZEWIĄZANYMI OCZAMI reż. Carlos Saura, Hiszpania 1978 (110’)

scen. Carlos Saura, zdj. Teodoro Escamilla, muz. Henry Purcell
w.: Lola Cardona, Judith Cuquele Tarasiuk, Carmen Maura, André Falcon, Geraldine Chaplin, José Luis Gómez

Pomysł na film narodził się pewnego majowego dnia 1977 roku, podczas sympozjum, w którym Carlos Saura brał udział jako członek prezydium. Tematem sympozjum były represje stosowane przez wojskowe reżimy Ameryki Południowej. Przedstawiane świadectwa składały się z zeznań i dokumentów, których treścią były zazwyczaj tortury, a finałem - śmierć.

Taki był wedle słów samego Saury punkt wyjścia jego filmowej opowieści o kobiecie imieniem Inez, składającej zeznania o swoim uprowadzeniu i torturach przez jakie przeszła.