PODRÓŻ ISKI / ISZKA UTAZÁS  reż.: Csaba Bollók,  scen.: Csaba Bollók,  zdj.: Francisco Gózon,  muz.: Balázs Temesvári, Węgry 2006 (93 min)
w.: Mária Varga, Marian Rusache, Rózsika Varga, Marius Bodochi

Grand Prix i nagroda za montaż na FWFF w Budapeszcie’ 2007; Grand Prix na MFF w Monterrey’ 2007; Grand Prix na MFF w Rejkiawiku’ 2007       

Życie nastoletniej Iski jest szare i beznadziejne. Dziewczyna zarabia wygrzebując ze śmieci wszystko co da się sprzedać. Zarobione pieniądze idą na wódkę dla rodziców. Żeby zdobyć jedzenie, żebrze. I tak trafia z siostrą do przytułku. Tam planuje ucieczkę. Chociaż nie będzie to bynajmniej droga do wolności.

Sample Image

 

DROGA MLECZNA / TEJÚT reż.: Benedek Fliegauf, scen.: Benedek Fliegauf, zdj.: Gergely Pohárnok, Ádám Fillenz,  muz.: Raptors’ Kollektiva,  Węgry 2007 (75 min)

Złoty Lampart na MFF w Locarno’ 2007; Feature Film Prize na MFF w Barcelonie’ 2007

Filmowy esej, w którym kamera rejestruje wybrane fragmenty rzeczywistości z podziwu godną przenikliwością. Jest to zarazem podróż do granic kina. Trudno wyobrazić sobie film bardziej statyczny, poddany podobnej kompozycyjnej ascezie. Choć zachwycający plastycznie i o hipnotycznym działaniu.

Sample Image

 

TAXIDERMIA reż. György Pálfi; zdj.: Gergely Pohárnok,  Węgry/Austria/Francja 2006 (90 min),
w.: Csaba Czene, Georgö Trócsányi, Marc Bischoff

Grand Prix, nagrody za drugoplanową rolę męską i kobiecą, efekty wizualne oraz nagroda zagranicznych krytyków filmowych na FWFF w Budapeszcie’2006; Grand Prix na MFF w Brukseli’2006; nagroda za reżyserię na MFF w Antalyi’2006; Srebrny Hugo na MFF w Chicago’2006.

Trzy historie. Trzy pokolenia. Trzech mężczyzn. Dziadek, ojciec, syn. Dziadek żyje erotycznymi fantazjami i jest mistrzem wyszukanych technik masturbacji. Ojciec wykorzystuje swój nigdy niezaspokojony apetyt do udziału w zawodach w obżarstwie. Syn zajmuje się wypychaniem zwierząt, ale marzy mu się coś znacznie bardziej ambitnego... Pálfi potwierdza tym filmem swój oryginalny talent i niezwykłą wyobraźnię. Udaje mu się też zręcznie połączyć ogień z wodą: kadry przeładowane turpizmem sąsiadują tu w sposób naturalny z obrazami filmowej poezji.