Złota kolekcja Sputnika
w.:Barbara Brylska (Nadia), Andriej Miagkow (Żenia), Aleksander Bielawski (przyjaciel Żeni), Juri Yakovlev Gotlib Roninson (towarzysz Żenii na lotnisku), Lyubov Sokolova (matka Nadii), Aleksandr Szirwindt (Paweł, przyjaciel Żenii), Olga Naumenko (Galia), Georgij Burkow (Misza, przyjaciel Żenii), Lija Achedżakowa (przyjaciółka Nadii), Eldar Riazanow (współpasażer Żeni w samolocie), Valentina Talyzina (głos Nadii)
Komedia muzyczna. Na jarmarku spotykają się przedstawiciele dwóch prosperujących kubańskich kołchozów - Galina Pierieswietowa i Gordiej Woron. Kochają się, ale ukrywają swoje uczucia, bo są dawnymi konkurentami - celem każdego z nich jest doprowadzić swój kołchoz do zwycięstwa.
Jeden z pierwszych kolorowych obrazów wyprodukowanych w ZSRR, film zyskał ogromną popularność wśród widzów i zachwyt krytyków. Piosenki z filmu natychmiast stały się przebojami.
Złoty Niedźwiedź, Nagroda Katolickiego Biura Filmowego (OCIC), Nagroda Interfilm, Nagroda FIPRESCI na MFF w Berlinie'1977
Prosta zdawałoby się historia, dziejąca się w okresie II wojny światowej na Białorusi, jest w gruncie rzeczy głębokim rozważaniem przeprowadzonym przez Larisę Szepitko na temat natury ludzkiej, zdrady, cierpienia, śmierci i wniebowstąpienia. Opowieść o dwóch partyzantach, którzy dostają się w ręce wrogów, a wraz z nimi niewinna kobieta, matka trojga dzieci, która dała im schronienie. Pierwszy z partyzantów, inteligent, jest zdecydowany ponieść najwyższą ofiarę, by ratować współtowarzyszy niedoli. Drugi chce za wszelką cenę przeżyć. Prowadzący śledztwo ma nad nim przewagę, podczas gdy wobec jego kolegi pozostaje bezradny.
ALEKSANDER NEWSKI (Aleksandr Niewskij) reż.: Siergiej Eisenstein; scen.: Sergiej M. Eisenstein, Piotr Pawlenko; zdj.: Eduard Tisse; muz.: Sergiej Prokofiew; ZSRR 1938 (112 min)
Aleksander Newski to dzieło wpisane w klasykę światowego kina. Doborowa obsada, niesamowite dekoracje, ogromny rozmach przy realizacji - to tylko niektóre z atutów tego filmu. Fabułę oparto na autentycznych wydarzeniach z XIII wieku. Akcja filmu toczy się w Rosji, rozbitej na feudalne części. Mocno osłabiony najazdami tatarskimi kraj zostaje napadnięty przez Zakon Krzyżacki. Niemieccy rycerze grabią bezkarnie przygraniczne wioski, siejąc gwałt i spustoszenie. Kiedy wrogowie zbliżają się do bram Nowogrodu, przerażeni mieszkańcy zwracają się o pomoc do znanego z waleczności i bohaterstwa księcia Aleksandra Newskiego. Dwaj główni bohaterowie to Gawryło Oleksycz i Waśka Busłaj, którzy nota bene są autentycznymi postaciami historycznymi. W filmie na tle wojny, toczy się opowieść o ich miłości do tej samej kobiety, która obiecała swoją rękę temu, kto okaże się lepszy w bitwie.
Kulminacyjnym punktem akcji jest starcie zbrojne na powierzchni zamarzniętego jeziora, bitwa na Jeziorze Czudzkim ? starcie plebejskich wojsk ruskich i zakutych w żelazo rycerzy niemieckich.
w.: Wasilij Szukszyn (Jegor Prokudin), Lidia Fedosiejewa - Szukszyna (Luba), Georgij Burkow ("Guboszliop"), Iwan Ryżow (ojciec Luby), Ija Krepina (siostra Jegora - Marija Skworcowa), Aleksiej Wanin (Piotr Bajkałow, brat Luby), Lew Durow (kelner w restauracji), Natalia Kraczkowskaja, Żanna Prochorenko, Natalia Gwozdikowa (telefonistka), Marija Winogradowa (żona Piotra), Oleg Korczikow (Szurka)
Nagroda Międzynarodowej Federacji Krytyki Filmowej (FIPRESCI) - rekomendacja na forum "Nowe Kino"; Nagroda Interfilm - rekomendacja na forum "Nowe Kino" ; Nagroda OCIC - rekomendacja na forum "Nowe Kino" na MFF w Berlinie'1975; Nagroda FEST'75 w Jugosławii na Festiwalu Filmowym; Główna Nagroda Radzieckiego Festiwalu Filmowego w Baku'1974; Nagroda Polskich Krytyków Filmowych "Warszawska syrena" za najlepszy film zagraniczny1973
Ostatni i zarazem najlepszy z wyreżyserowanych przez Wasilija Szukszyna film. Poruszająca opowieść o cenie, jaką płaci się za niewierność. Niewierność ziemi, domowi i niewierność miejscu człowieka na świecie. Bohater filmu - Jegor Prokudin - jest recydywistą. Po wyjściu z obozu pracy, gdzie odbywał karę za kradzieże, pierwsze dni wolności spędza na pijaństwie, szukając łatwego zapomnienia. Jednak nie opuszcza go przejmująca świadomość zagubienia, ponieważ zachował zdolność refleksji nad sobą i czystość osądu moralnego. Szansę rozpoczęcia nowego życia daje Jegorowi miłość. Pod wpływem Luby wraca na wieś, do rodziców. Zaczyna pracować jako traktorzysta. Kiedy zjawiają się jego dawni przyjaciele, Jegor odmawia udziału w przestępstwie...