JOKO ANWAR
ARISAN: ZGROMADZENIE! (Arisan!) reż.: Nia Dinata, prod.: Indonezja 2004 (129 min)
w.: Cut Mini Theo (Meimei), Tora Sudiro (Sakti), Surya Saputra (Nino), Aida Nurmala (Andien), Rachel Maryam Saydina (Lita)
„Satyryczna komedia „Arisan!”, wyśmiewająca życie nowobogackich mieszkańców stolicy i poruszająca temat tabu, jakim jest homoseksualizm, pokazywana była przy wypełnionych po brzegi salach kinowych w Dżakarcie. (…) Film śledzi losy niewielkiej grupy wpływowych superbogaczy w Dżakarcie, którzy gromadzą się wokół tradycyjnej indonezyjskiej grupy wsparcia znanej jako arisan. (…)
OBIETNICA JONIEGO (Janji Joni) reż.: Joko Anwar, prod.: Indonezja 2005 (83 min)
w.: Nicholas Saputra (Joni), Mariana Renata (Angelique), Rachel Maryam Sayidina (Voni), Surya Saputra (Otto)
Nagroda za montaż na Asia-Pacific Film Festival’2005
Joni jest młodym chłopakiem, który z oddaniem poświęca się swojej profesji: dostarczaniu taśm filmowych do kin. Gdy pewnego dnia dostrzega w tłumie widzów czekających na pokaz piękną nieznajomą, zakochuje się w niej od pierwszego wejrzenia. Chłopak w końcu pyta o imię rozmówczyni, ta zaś stawia warunek: ma dostarczyć na czas rolkę filmu, który zamierza obejrzeć nieznajoma. Proste zadanie nieoczekiwanie komplikuje się, gdy złodziej kradnie chłopakowi motocykl. Od tego momentu całe miasto sprzysięga się przeciw Joniemu.
FIKCJA (Fiksi) reż.: Mouly Surya, scen.: Joko Anwar, Mouly Surya, prod.: Indonezja 2008 (90 min)
w.: Ladya Cheryl (Alisha), Donny Alamsyah (Bari), Kinaryosih (Renta)
Nagroda za reżyserię na MFF w Dżakarcie’2008
Film operuje na pograniczu rzeczywistości, scenariusz nakręca spiralę elementów thrillera, gdy niestabilna umysłowo Alisha próbuje uwieść Bariego, po czym aranżuje szereg brutalnych wypadków, które dostarczają pisarzowi materiału do powieści.
MARTWY CZAS: KALA (Dead Time: Kala) reż.: Joko Anwar, prod.: Indonezja 2007 (102 min)
w.: Fachri Albar (Janus), Ario Bayu (Eros), Shanty (Sari), Fahrani (Ranti)
Historia się toczy w nienazwanej republice, gdzie napięcia polityczne sięgają szczytu, a mafia prowadzi kampanię zniszczeń i bezlitosnych morderstw.
ZAKAZANE DRZWI (Pintu terlarang) reż.: Joko Anwar, scen.: Joko Anwar, prod.: Indonezja 2009 (110 min)
w.: Fachri Alba, Marsha Timothy, Ario Bayu, Otto Djauhari
Grand Prix na MFF Fantastycznych w Puchon ’2009
Na pierwszy rzut oka, Gambir jest obiektem zazdrości wszystkich jego rówieśników. Jest mężem przepięknej Talydy oraz ulubieńcem światka artystycznego z racji serii rzeźb kobiet w ciąży. Jednak w neurotycznym, wiecznie przejętym spojrzeniu wyczuwa się, że nie wszystko jest idealne. Czy chodzi o jego seksualną impotencję? O nadopiekuńczą matkę? O pasywno-agresywną żonę, która wiecznie trzyma ich czerwony pokój pod kluczem? A może o podejrzany związek między doskonale wyrzeźbionymi wypukłościami jego dzieł, a częstymi odwiedzinami w klinice aborcyjnej?
MADAME X reż.: Lucky Kuswandi, prod.: Indonezja 2010 (100 min)
w.: Joko Anwar (Aline), Titi Dwijayati (Bunda Ratu), Ikhsan Himawan (Tarjo), Ria Irawan (Yantye), Saira Jihan (Ratih)
Obraz zaczyna się od urodzin uniseksualnego fryzjera Adama, który jest najlepszym przyjacielem pulchnego Aline. Sprawy przybierają zły obrót, kiedy na gejowską dyskotekę, w której imprezują Adam i Aline, napadają członkowie Bogem, bractwa moralnego porządku pod przywództwem człowieka wyglądającego podejrzanie podobnie do (fikcyjnego) polityka Stronnictwa Narodowego Moralności pana Storma.
MODUS ANOMALI reż.: Joko Anwar, scen.: Joko Anwar, prod.: Indonezja 2012 (87 min)
w.: Rio Dewanto (John Evans), Hannah Al Rashid (kobieta), Aridh Tritama (chłopiec), Izzi Isman (dziewczyna)
Scena pierwsza zaczyna się od pięknych szerokich ujęć światła słonecznego, wpadającego przez koronę drzew gęstego lasu, po czym Anwar zaburza ów spokój zdjęciem mężczyzny, który wynurza się z płytkiego grobu. Otumaniony i zagubiony nie pamięta własnego imienia, wkrótce natyka się na dom z kamerą w środku, z napisem ’Naciśnij play’. Materiał na kamerze pokazuje kobietę, która została zamordowana przez nieznanego napastnika. Odwraca się i widzi pokryte krwią zwłoki, po czym ucieka w ciemny las.