CUD-NIE

(według dramatu Larsa Norena)
wyk.: Henryk Hryniewicki
 

Grand Prix na Festiwalu "Zdarzenia" w Tczewie'2006

Akcja dramatu rozgrywa się w "miejscu, które jest ciszą po krzyku", w "środku miasta", w środowisku bliżej nierozpoznanych bohaterów. Mimochodem wspomina się o jakichś "pieprzonych heroinistach", o tym, "co go ukrzyżowali", o prześladowanych Kurdach, a nawet o wyższości jedzenia z Burger Kinga nad tym z McDonalds'a. Kol, jeden z trzech pojawiających się w dramacie bohaterów, mówi o ludziach: "Są tacy, co leżą martwi przez dwa, trzy lata. i nikt za nimi nie tęskni, co wcale nie znaczy, że zaczęłoby się za nimi tęsknić, gdyby leżeli kilka lat dłużej". Miejsce, które jest ciszą po krzyku, to wysypisko będące schronieniem dla wrzuconych w nawias ludzi rozpaczliwie szukających bliskości; obraz beznadziejnej bezczynności. Kol i Keer, niczym Vladimir i Estragon. próbują rozmawiać. Ale w przeciwieństwie do Beckettowskich bohaterów nie mają już na kogo czekać, nie mają nawet złudzeń. Jeśli czekają, to tylko po to, aby podzielić los tego, "którego ukrzyżowali".

Tomasz Kireńczuk „Didaskalia”

 


OCZEKIWANIE

wyk.: Janusz Łagodziński

Grand Prix na Festiwalu "Tydzień sztuk odważnych" w Radomiu'2007

Życie aktora to ciągłe szukanie akceptacji. U publiczności i u krytyki. Teatralny światek potrafi być okrutny - artysta publicznie otwiera się, narażając na bolesne zranienia własną ambicję. Oczekiwanie w dowcipny, tragikomiczny sposób wprowadza widza w świat realnych oraz domniemanych teatralnych czy filmowych układów i manipulacji.
Do czego zdolny jest aktor, aby zdobyć przychylność krytyki? Już na samym początku spektaklu czeka Państwa niespodzianka...

DRYMBA-DA-DZYGA

Grupa "Drymba-Da-Dzyga" to jedno z najciekawszych zjawisk na scenie ukraińskiej muzyki folk. Zespół powstał w roku 2006 i od razu zyskał przychylne recenzje krytyków muzycznych, jak również został ciepło przyjęty przez festiwalową publiczność.
Projekt tworzą profesjonaliści, znani z udziału w innych folkowych formacjach, takich jak np. "Karpatiyany", czy "Hurtoprawci".
Swój styl muzyczny grupa określa jako folk alternatywny. Muzycy łączą ostre rockowe brzmienie z melodyką tradycyjnych pieśni obrzędowych z różnych regionów Ukrainy - od Karpat po czarnomorskie stepy.
Przed koncertem w Zwierzyńcu muzycy "Drymba-Da-Dzygi" wystąpią na tegorocznym Przystanku Woodstock.

 

PRESSBURGER KLEZMER BAND

Grupa Pressburger Klezmer Band  to zespół klezmerski, uważany za najlepszy w tym gatunku muzyki, a zarazem uchodzący za jeden z najbardziej uznanych zespołów ethno/world music na Słowacji. Nazwa grupy określa w dużej mierze charakter muzyki, jaką grają. Jest to połączenie tradycyjnej muzyki wschodnioeuropejskich Żydów, wzbogaconej o własne interpretacje i aranżacje, z barwną etniczną mieszanką muzyki słowackiej, bałkańskiej, cygańskiej, orientalnej i latynoamerykańskiej oraz takimi stylami muzycznymi jak jazz czy reggae. Wielość inspiracji a także znakomity warsztat muzyczny sprawia, że muzyka Pressburger Klezmer Band  to bogactwo brzmień, różnorodność muzycznych emocji oraz żywiołowej energii.
 

 

 

AL-YAMAN

Muzyka grupy Al-Yaman wywodzi się z ludowej tradycji Jemenu i świata arabskiej kultury. Popularne na tamtym obszarze instrumenty akustyczne sąsiadują w utworach zespołu ze współczesnym  instrumentarium. Charakterystyczny głos wokalistki  operujący orientalną skałą melodyczną należy do Ashwag Abdulli Kulaib z Adenu. O instrumentalną oprawę w klimacie Bliskiego Wschodu dbają w zespole Al-esh Hyvnar (multiinstrumentalista), Jonathan Omer (instrumenty perkusyjne) oraz Bashar Ashhab (darbuka). W sekcji rytmicznej wspomagają ich czescy muzycy (Tomáš Reindl, Jan Hais, Jan Listiburek, Wojtech Vagner). W 2004 r.  wydali swój pierwszy album "Hurriya".